En voi ymmärtää, miksi pikkulasten on aina pakko räpelöidä minun tavaroitani pikkuveljeni synttäreillä tai muuten vain meillä kyläillessä! Pikkuveli täytti eilen 7 vuotta ja tänään pidettiin "lasten kemut". Eihän siinä mitään, saahan lapset pitää hauskaa. Aavistin kuitenkin tulevan joten karkasin kaverilleni kylään ettei tarvitsisi sietää kiljuvia melkein puolta nuorempia eskari-ikäisiä. Noh, kaikki vaikutti olevan OK palatessani kotiin lukuunottamatta äidin marinoita siitä, että jo lähteneet kaverit pitivät kamalaa meteliä. Kävelin pahaa aavistamatta vaatehuoneeseeni ja kiljaisin niin lujaa kuin kurkusta lähti. Minä keräilen leluhevosia, ja olin järjestellyt ne siististi vaatehuoneeseeni toivoen hartaasti etteivät juhliin kutsutut kolme tyttöä löytäisi niitä. Rukouksiini ei tietenkään vastattu, sillä minua odotti karmea näky: Kaikki hevoset milloin mitenkin päin ja karsinanaluset ympäri itse rakennettua (mielestäni aika hienoa) tallia. Suolatikut oli levitetty muovimuksita pitkin lattiaa ja varusteista kolmasosa oli rikottu (luulen että vahingossa vain). En voi uskoa, että isä antoi pikkutyttöjen edes astua jalalla huoneeseeni kun jo ovessa luki suurella tekstillä: EI MITÄÄN ASIAA TÄNNE! ja minä tiedän hyvin että kyseiset henkilöt olivat jo oppineet lukemaan. Onko teillä samankaltaisia kokemuksia ja mitä mieltä olette tästä?